XX Turniejada Mikołajkowa - pion zuchowy
Dodane przez Hufiec dnia 16.11.2015 00:00:00

XX TURNIEJADA MIKOŁAJKOWA
PION ZUCHOWY
Termin: 5.12.2015 r. godz. 9.30.- 11.30
Miejsce: Hala sportowa SP nr 2 w Sierpcu
Organizator: Komenda Hufca ZHP Sierpc
Program opracował; hm. Małgorzata Sajewska, pwd. Ewa Jankowska, Edyta Paciuszkiewicz
Wpisowe: 5 zł. Zgłoszenia wraz z odpłatnością będą przyjmowane
TYLKO !!! do 30.11.2015r. ( nie przyjmujemy zgłoszeń po terminie).
CELE TURNIEJADY:
• integracja gromad zuchowych,
• rozwijanie sprawności fizycznej zuchów,
• kształtowanie właściwego stosunku do kultury fizycznej,
• wdrażanie do przestrzegania zasady „fair play” podczas zabaw i współzawodnictwa.
• kultywowanie zwyczajów i tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia
Zima coraz bliżej. Ta pora roku stwarza wiele możliwości przeżycia ciekawych przygód. Podczas Turniejady zuchy będą zdobywały sprawność „Eskimosa”. Konkurencje przygotowane dla zuchów zachęcą do zabaw na śniegu podczas zimy oraz rozbudzą zainteresowania życiem Eskimosów.
Rozszerzona zawarto newsa
ZADANIA PRZEDTURNIEJOWE
1. Z zimą kojarzą nam się najpiękniejsze święta - Boże Narodzenie. Zadaniem przedturniejowym dla wszystkich gromad będzie zatem wykonanie jednego stroika albo kartki świątecznej.
2. Ponadto każda gromada powinna przygotować piosenkę lub pląs o tematyce zimowej do prezentacji.
3. Należy wybrać sześcioosobowy zespół dzielnych zuchów do zmagań sportowych (najlepiej 3 dziewczynki i 3 chłopców), można wymieniać zawodników, tak aby każdy zuch miał możliwość udziału w zabawie.
4. Mile widziane transparenty, plakaty itp. zachęcające do wspólnej, radosnej zabawy.
5. Wszystkich uczestników obowiązuje zmiana obuwia oraz strój sportowy.
6. Każda gromada powinna przywieźć ze sobą ręcznik kąpielowy, szalik, rękawiczki, kurtkę (do konkurencji) spakowane w reklamówkę i podpisane.
PRZEBIEG TURNIEJADY
1. Zwyczajowe rozpoczęcie w szyku –ocena zadania przedturniejowego, prezentacja stroików, kartek świątecznych, piosenek i pląsów.
2. Sportowe zmagania zuchów - zachęcanie ich do właściwej rywalizacji poprzez okrzyki i doping widowni.
3. Wspólna słodka biesiada zuchów z Mikołajem.
4. Wręczenie dyplomów uczestnikom turniejady.
PROPOZYCJE ZABAW DLA ZUCHÓW
1. Wyścigi zaprzęgów
Na linii startu w rzędzie siedzą zawodnicy parami chłopiec z dziewczynką. Na dany sygnał dwóch pierwszych zawodników tworzy zaprzęg. Dziewczynka w siadzie klęcznym na ręczniku, chłopiec ciągnie sanie utworzone z ręcznika. Zaprzęg przemieszcza się do pachołka, omija go i wraca na linię startu, przekazując ręcznik następnym zawodnikom, którzy wykonują to samo zadanie co poprzednicy. Para, która wróci siada na końcu swojego rzędu. . Wyścigi kończą się, gdy wszyscy uczestnicy wykonają zadanie. Wygrywa zespół, który najprędzej wykona ćwiczenie.
Przybory: pachołek i ręcznik kąpielowy lub kocyk.
2. Polowanie na foki
Zawodnicy siedzą w rzędzie. W odległości kilku metrów od linii startu leży obręcz. Przed obręczą w pewnej odległości leżą woreczki. Na dany sygnał zawodnik biegnie do wyznaczonego miejsca, aby wrzucić woreczek do obręczy – upolować fokę. Następnie wraca na linię startu, klepie kolejnego zawodnika w rękę i siada na końcu rzędu. Za każdy celny rzut zespół otrzymuje 1 punkt. Liczy się również czas zakończenia konkurencji.
Przybory: obręcz dla każdego zespołu, woreczki dla każdego uczestnika ułożone w pewnej odległości od obręczy
3. Tocznie kuli śniegowej
Zuchy stoją w rzędzie na linii startu. Na dany sygnał startuje dziecko i toczy kulę śniegową – piłkę, slalomem pomiędzy trzema pachołkami, rozstawionymi w równych odległościach od siebie. Zawodnik wraca również tocząc piłkę slalomem i przekazuje piłkę następnemu zuchowi, który wykonuje to samo zadanie. Wygrywa zespół, który zrobi to jak najszybciej i najdokładniej.
Przybory: piłka i 3 pachołki.
4. Wyścigi w śniegowych tunelach
Uczestnicy stoją w rzędach. Na sygnał prowadzącej pierwszy podaje piłkę górą do tyłu uczestnikom. Ostatni z rzędu zawodnik przechodzi z piłką do przodu między nogami kolegów, docierając na początek rzędu i podaje piłkę jak jego poprzednik do tyłu. O wygranej decyduje czas i poprawność wykonania konkurencji.
Przybory: piłka.
5. Ubieranie Eskimosa
Jedna osoba z grupy - Eskimos staje przy pachołku, naprzeciw zespołu. Tu leżą również ubrania Eskimosa. Pozostali zawodnicy ustawieni są w rzędzie. Na sygnał pierwsza osoba biegnie do Eskimosa, bierze jedną rzecz np. rękawiczkę, zakłada mu na rękę i wraca na koniec rzędu, klepiąc w rękę następnego zawodnika, który wtedy startuje. Uwaga! Osoba udająca Eskimosa stoi nieruchomo, nie pomaga w ubieraniu i nie poprawia części garderoby. Wygrywa zespół, który pierwszy ubierze Eskimosa, ładnie się ustawi i zawodnicy podniosą rękę na znak zakończonej konkurencji.
Przybory: pachołek, czapka, szalik, rękawiczki, kurtka.